Procedure, planning en aanmelding

Om het keurmerk te verwerven en te behouden doorlopen afdelingen een beoordelingsproces dat ongeveer een half jaar duurt. Voordat een nieuwe afdeling zich kan aanmelden vindt er een indicatie gesprek plaats. Daarna kan de afdeling met het bureau een visitatiedatum plannen. Voor afdelingen die al het TOPGGz-keurmerk voeren, vindt automatisch een hervisitatie plaats na vier jaar.

 

Indicatie gesprek

Voordat een afdeling zich kan aanmelden voor een visitatie, vindt er een indicatiegesprek plaats met het bureau op basis van de ingevulde quick scan. De quick scan is een hulpmiddel om een inschatting te maken of en zo ja, wanneer een visitatie voor het verwerven van het TOPGGz-keurmerk voor de betreffende afdeling het meest kansrijk is en wat hiervoor nog gerealiseerd moet worden. Je kunt een afspraak maken met het bureau via info@topggz.nl of 033-4450678.

Neem bij het invullen van het formulier de tekst van de criteria zo letterlijk mogelijk, dat is de beste manier om een goede inschatting te kunnen maken. Je kunt het formulier globaal invullen en eventuele vragen of twijfels vermelden. Je hoeft de afzonderlijke criteria nog niet te onderbouwen, dat gebeurt pas bij de interne audit.

Zorg ervoor dat het bureau een week voor het indicatie gesprek in het bezit is van de ingevulde quick scan. Je kunt het mailen naar: visitatiecommissie@topggz.nl. Het gesprek vindt plaats op het bureau van TOPGGz in Amersfoort, Piet Mondriaanplein 25 (6e etage) en duurt  anderhalf uur.

Het is belangrijk dat degenen die trekker/ belangrijkste professionals van het proces zijn, ook aanwezig zijn bij het indicatiegesprek.
Tijdens het gesprek wordt de quick scan doorgenomen, alle vragen beantwoord en samen besproken of en zo ja op welke termijn een visitatie realistisch kan zijn. Daarna kan de afdeling een van de beschikbare data reserveren met het aanmeldformulier, ondertekend door de Raad van Bestuur.

Aanmelden en Planning

Elk jaar zijn 10 à 12 data beschikbaar waarop een visitatie plaats kan vinden. Op een dag kunnen maximaal drie afdelingen van een instelling gevisiteerd worden.

Nadat een indicatie gesprek heeft plaatsgevonden en dit uitgewezen heeft dat een visitatie kansrijk is, kan de afdeling een visitatiedatum reserveren. Daarvoor moet het aanmeldformulier worden ingevuld en ondertekend door de Raad van Bestuur als pdf gemaild worden naar visitatiecommissie@topggz.nl.

Visitatiedata 2021

In 2021 zijn de volgende visitatiedata beschikbaar:

  • Maandag 10 mei 2021
  • Maandag 30 augustus 2021
  • Donderdag 9 december 2021
#TOPGGz heeft een interactieve, wetenschappelijke poster over de Decision Tools ontwikkeld. Een Decision Tool ondersteunt de klinische besluitvorming over de best passende behandelsetting in de hoogspecialistische ggz. Bekijk de poster hier: https://t.co/q8zJ8vPIQP.
2 maanden geleden
Zojuist verschenen: zomereditie van de #TOPGGZ-nieuwsbrief! Met o.a. nieuws over de recente keurmerktoekenning, de nieuwe strategische koers van #TOPGGz, visiteren via beeldbellen en de vervolgbijeenkomst over kwaliteit van leven. Lees 'm nu op: https://t.co/kMPzweMLcV
2 maanden 3 weken geleden
Het #TOPGGz-bestuur feliciteert het #NPI, Specialist in persoonlijkheidsproblematiek, onderdeel van #Arkin, met het opnieuw behalen van het #TOPGGz-keurmerk. Deze afdeling mag komende 4 jaar het keurmerk weer voeren. https://t.co/kMrJxuzxwc
2 maanden 3 weken geleden
Veel animo voor wetenschappelijke poster van #TOPGGz ‘Precisie psychiatrie: hoe Decision Tools kunnen helpen bij meer gericht behandelen’ tijdens posterborrel #eVJC 2020. Benieuwd naar de beschikbare Decision Tools? Kijk op de website van TOPGGz: https://t.co/TnvSSefZoE.
3 maanden geleden
Verdient de wetenschappelijke poster nr.15 ‘Precisie psychiatrie: hoe Decision Tools kunnen helpen bij meer gericht behandelen’ van #TOPGGz dit jaar de Posterprijs van het #eVJC 2020? Laat jouw mening weten via de NVvP verenigingsapp.
3 maanden geleden
Back to top