Procedure, planning en aanmelding

Om het keurmerk te verwerven en te behouden doorlopen afdelingen een beoordelingsproces dat ongeveer een half jaar duurt. Voordat een nieuwe afdeling zich kan aanmelden vindt er een indicatie gesprek plaats. Daarna kan de afdeling met het bureau een visitatiedatum plannen. Voor afdelingen die al het TOPGGz-keurmerk voeren, vindt automatisch een hervisitatie plaats na vier jaar.

 

Indicatie gesprek

Voordat een afdeling zich kan aanmelden voor een visitatie, vindt er een indicatiegesprek plaats met het bureau op basis van de ingevulde quick scan. De quick scan is een hulpmiddel om een inschatting te maken of en zo ja, wanneer een visitatie voor het verwerven van het TOPGGz-keurmerk voor de betreffende afdeling het meest kansrijk is en wat hiervoor nog gerealiseerd moet worden. Je kunt een afspraak maken met het bureau via info@topggz.nl of 033-4450678.

Neem bij het invullen van het formulier de tekst van de criteria zo letterlijk mogelijk, dat is de beste manier om een goede inschatting te kunnen maken. Je kunt het formulier globaal invullen en eventuele vragen of twijfels vermelden. Je hoeft de afzonderlijke criteria nog niet te onderbouwen, dat gebeurt pas bij de interne audit.

Zorg ervoor dat het bureau een week voor het indicatiegesprek in het bezit is van de ingevulde quick scan. Je kunt het mailen naar: visitatiecommissie@topggz.nl. Het gesprek vindt plaats op het bureau van TOPGGz in Amersfoort, Piet Mondriaanplein 25 (6e etage) en duurt  anderhalf uur.

Het is belangrijk dat degenen die trekker/ belangrijkste professionals van het proces zijn, ook aanwezig zijn bij het indicatiegesprek.
Tijdens het gesprek wordt de quick scan doorgenomen, alle vragen beantwoord en samen besproken of en zo ja op welke termijn een visitatie realistisch kan zijn. Daarna kan de afdeling een van de beschikbare data reserveren met het aanmeldformulier, ondertekend door de Raad van Bestuur.

Aanmelden en Planning

Elk jaar zijn 10 à 12 data beschikbaar waarop een visitatie plaats kan vinden. Op een dag kunnen maximaal twee afdelingen van een instelling gevisiteerd worden.

Nadat een indicatie gesprek heeft plaatsgevonden en dit uitgewezen heeft dat een visitatie kansrijk is, kan de afdeling een visitatiedatum reserveren. Daarvoor moet het aanmeldformulier worden ingevuld en ondertekend door de Raad van Bestuur als pdf gemaild worden naar visitatiecommissie@topggz.nl.

Visitatiedata 2022

In 2022 is nog de volgende visitatiedatum beschikbaar:

  • dinsdag 11 oktober 2022
#TOPGGz zoekt een #communicatiemedewerker! Ben jij (of ken jij) die enthousiaste, zelfstandig werkende #communicatieprofessional met vlotte pen die wil bijdragen aan de positionering van #TOPGGz? Lees dan snel onze vacature https://t.co/ZMsBNxROsS.
2 weken geleden
Vers van de pers: de zomereditie van de #TOPGGz-nieuwsbrief met videoterugblik op geslaagd online TOPGGz-congres 2021! https://t.co/ygKXnMgM0D
3 weken geleden
Ben jij (of ken jij) de inhoudelijk sterke professional die #TOPGGz als secretaris/projectmedewerker wil ondersteunen bij het verbeteren van de ggz? Lees dan snel onze vacature en reageer! https://t.co/6Faa8lDF1b
3 weken geleden
#TOPGGz bedankt alle sprekers voor hun indrukwekkende bijdragen aan het geslaagde TOPGGz-congres van vandaag. Jullie hebben het publiek geïnspireerd! De livestream is binnenkort terug te kijken. Hou hiervoor onze communicatiekanalen in de gaten. https://t.co/YL4gPSdGRm
4 weken geleden
Zojuist heeft dagvoorzitter ⁦@ESGMogendorff⁩ het geslaagde, digitale #TOPGGz -congres 2021 met een woord van dank aan alle sprekers, techniek en organisatie! https://t.co/yNPCuThXC3
4 weken geleden
Back to top