Procedure, planning en aanmelding

Om het keurmerk te verwerven en te behouden doorlopen afdelingen een beoordelingsproces dat ongeveer een half jaar duurt. Voordat een nieuwe afdeling zich kan aanmelden vindt er een indicatiegesprek plaats. Daarna kan de afdeling met het bureau een visitatiedatum plannen. Voor afdelingen die al het TOPGGz-keurmerk voeren, vindt automatisch een hervisitatie plaats na vier jaar.

 

Indicatiegesprek

Voordat een afdeling zich kan aanmelden voor een visitatie, vindt er een indicatiegesprek plaats met het bureau op basis van de ingevulde quick scan. De quick scan is een hulpmiddel om een inschatting te maken of en zo ja, wanneer een visitatie voor het verwerven van het TOPGGz-keurmerk voor de betreffende afdeling het meest kansrijk is en wat hiervoor nog gerealiseerd moet worden. Je kunt een afspraak maken met het bureau via info@topggz.nl of 033-4450678.

Neem bij het invullen van het formulier de tekst van de criteria zo letterlijk mogelijk, dat is de beste manier om een goede inschatting te kunnen maken. Je kunt het formulier globaal invullen en eventuele vragen of twijfels vermelden. Je hoeft de afzonderlijke criteria nog niet te onderbouwen, dat gebeurt pas bij de interne audit.

Zorg ervoor dat het bureau een week voor het indicatiegesprek in het bezit is van de ingevulde quick scan. Je kunt het mailen naar: visitatiecommissie@topggz.nl. Het gesprek vindt plaats op het bureau van TOPGGz in Amersfoort, Piet Mondriaanplein 25 (6e etage) en duurt  anderhalf uur.

Het is belangrijk dat degenen die trekker/ belangrijkste professionals van het proces zijn, ook aanwezig zijn bij het indicatiegesprek.
Tijdens het gesprek wordt de quick scan doorgenomen, alle vragen beantwoord en samen besproken of en zo ja op welke termijn een visitatie realistisch kan zijn. Daarna kan de afdeling een van de beschikbare data reserveren met het aanmeldformulier, ondertekend door de Raad van Bestuur.

Aanmelden en planning

Elk jaar zijn tien à twaalf data beschikbaar waarop een visitatie plaats kan vinden. Op een dag kunnen maximaal twee afdelingen van een instelling gevisiteerd worden.

Nadat een indicatiegesprek heeft plaatsgevonden en dit uitgewezen heeft dat een visitatie kansrijk is, kan de afdeling een visitatiedatum reserveren. Daarvoor moet het aanmeldformulier worden ingevuld en ondertekend door de Raad van Bestuur als pdf gemaild worden naar visitatiecommissie@topggz.nl.

Visitatiedata 2023

Voor 2023 zijn de volgende data nog beschikbaar:

  • dinsdag 23 mei 2023
  • donderdag 7 september 2023
  • maandag 2 oktober 2023
  • dinsdag 31 oktober 2023
  • donderdag 7 december 2023

 

Het #TOPGGz-onderzoeksnetwerk Angst, Dwang en Trauma presenteerde maandag 28 november 2022 het webinar over Dwang. De best practice adviezen, de presentatie en het gehele webinar staan vanaf nu op de website van TOPGGz. https://t.co/nB2034gX6z
2 dagen geleden
Welke adviezen geven TOPGGz-afdelingen voor meetinstrumenten voor #screening, #diagnostiek en #monitoring van #dwangstoornissen en welke intensieve behandelmogelijkheden zijn er? Meld je aan voor het webinar hierover op ma 28/11 van 12.00-13.30 uur: https://t.co/sGc5SDnqL5https://t.co/k3cgGCBg9K
1 week geleden
RT @toineschoutens: Eind 2022 start PsyQ een onderzoek naar het effect van de lichttherapie met bril of -bak op #ADHD, #stemming en #slaap. Dit onderzoek wordt uitgevoerd op de TOPGGz afdeling ADHD bij volwassenen in Den Haag https://t.co/uF1oq3CPmQ#lichtbril#winterdip#winterblues#propeaq
2 weken geleden
RT @ESGMogendorff: Lunchbijeenkomst om kennis uit te wisselen tussen #TOPGGz en #deNederlandseggz. Samen zijn we sterker! https://t.co/fAKvI0kppk
2 weken geleden
De samenwerkende TOPGGz-afdelingen voor dwang presenteren tijdens een webinar op 28/11 hun adviezen voor meetinstrumenten voor screening, diagnostiek en monitoring van dwangstoornissen en de intensieve behandelmogelijkheden bij TOPGGz-afdelingen. https://t.co/EbAXi7Z5HGhttps://t.co/2EszCOkwE5
3 weken geleden
Back to top