Procedure, planning en aanmelding

Om het keurmerk te verwerven en te behouden doorlopen afdelingen een beoordelingsproces dat ongeveer een half jaar duurt. Voordat een nieuwe afdeling zich kan aanmelden vindt er een indicatie gesprek plaats. Daarna kan de afdeling met het bureau een visitatiedatum plannen. Voor afdelingen die al het TOPGGz-keurmerk voeren, vindt automatisch een hervisitatie plaats na vier jaar.

 

Indicatie gesprek

Voordat een afdeling zich kan aanmelden voor een visitatie, vindt er een indicatiegesprek plaats met het bureau op basis van de ingevulde quick scan. De quick scan is een hulpmiddel om een inschatting te maken of en zo ja, wanneer een visitatie voor het verwerven van het TOPGGz-keurmerk voor de betreffende afdeling het meest kansrijk is en wat hiervoor nog gerealiseerd moet worden. Je kunt een afspraak maken met het bureau via info@topggz.nl of 033-4450678.

Neem bij het invullen van het formulier de tekst van de criteria zo letterlijk mogelijk, dat is de beste manier om een goede inschatting te kunnen maken. Je kunt het formulier globaal invullen en eventuele vragen of twijfels vermelden. Je hoeft de afzonderlijke criteria nog niet te onderbouwen, dat gebeurt pas bij de interne audit.

Zorg ervoor dat het bureau een week voor het indicatiegesprek in het bezit is van de ingevulde quick scan. Je kunt het mailen naar: visitatiecommissie@topggz.nl. Het gesprek vindt plaats op het bureau van TOPGGz in Amersfoort, Piet Mondriaanplein 25 (6e etage) en duurt  anderhalf uur.

Het is belangrijk dat degenen die trekker/ belangrijkste professionals van het proces zijn, ook aanwezig zijn bij het indicatiegesprek.
Tijdens het gesprek wordt de quick scan doorgenomen, alle vragen beantwoord en samen besproken of en zo ja op welke termijn een visitatie realistisch kan zijn. Daarna kan de afdeling een van de beschikbare data reserveren met het aanmeldformulier, ondertekend door de Raad van Bestuur.

Aanmelden en Planning

Elk jaar zijn 10 à 12 data beschikbaar waarop een visitatie plaats kan vinden. Op een dag kunnen maximaal drie afdelingen van een instelling gevisiteerd worden.

Nadat een indicatie gesprek heeft plaatsgevonden en dit uitgewezen heeft dat een visitatie kansrijk is, kan de afdeling een visitatiedatum reserveren. Daarvoor moet het aanmeldformulier worden ingevuld en ondertekend door de Raad van Bestuur als pdf gemaild worden naar visitatiecommissie@topggz.nl.

Visitatiedata 2022

In 2022 zijn de volgende visitatiedata beschikbaar:

 

  • Maandag 17 januari 2022
  • Donderdag 7 juli 2022
RT @ESGMogendorff: #TOPGGz heeft een nieuwe vice-voorzitter van de visitatiecommissie. Prof. dr. Jan Spijker. Gefeliciteerd en succes gewenst! https://t.co/O1PNoQPWqX
1 maand 1 week geleden
Zojuist verschenen: de najaarseditie van de #TOPGGz-nieuwsbrief! Benieuwd naar al het nieuws van en over TOPGGz en de TOPGGz-afdelingen? Lees 'm hier: https://t.co/CDioGYhXeC. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan via https://t.co/CN3Hxu54VV
1 maand 1 week geleden
Het #TOPGGz-bestuur feliciteert #DeWaag, Zorglijn Agressie en Vermogen (#DeForensischeZorgspecialisten) en het #CentrumIntegralePsychiatrie (#Lentis) met het behalen van het TOPGGz-keurmerk. Deze afdelingen mogen de komende 4 jaar het keurmerk voeren. https://t.co/OrT95gTlZo
1 maand 1 week geleden
Het #TOPGGz-bestuur feliciteert #Overwaal, Expertisecentrum Angst, Dwang en PTSS (#ProPersona) met het opnieuw behalen van het TOPGGz-keurmerk. Deze afdeling mag de komende 4 jaar het keurmerk weer voeren. https://t.co/OrT95gTlZo
1 maand 1 week geleden
#TOPGGz heeft een interactieve, wetenschappelijke poster over de Decision Tools ontwikkeld. Een Decision Tool ondersteunt de klinische besluitvorming over de best passende behandelsetting in de hoogspecialistische ggz. Bekijk de poster hier: https://t.co/q8zJ8vPIQP.
4 maanden geleden
Back to top