Procedure, planning en aanmelding

Om het keurmerk te verwerven en te behouden doorlopen afdelingen een beoordelingsproces dat ongeveer een half jaar duurt. Voordat een nieuwe afdeling zich kan aanmelden vindt er een indicatie gesprek plaats. Daarna kan de afdeling met het bureau een visitatiedatum plannen. Voor afdelingen die al het TOPGGz-keurmerk voeren, vindt automatisch een hervisitatie plaats na 4 jaar.

 

Indicatie gesprek

Voordat een afdeling zich kan aanmelden voor een visitatie, vindt er een indicatie gesprek plaats met het bureau op basis van de ingevulde quick scan. De quick scan is een hulpmiddel om een inschatting te maken of en zo ja wanneer een visitatie voor het verwerven van het TOPGGz-keurmerk voor de betreffende afdeling het meest kansrijk is en wat hiervoor nog gerealiseerd moet worden. Je kunt een afspraak maken met het bureau via info@topggz.nl of 033-4450678.

Neem bij het invullen van het formulier de tekst van de criteria zo letterlijk mogelijk, dat is de beste manier om een goede inschatting te kunnen maken. Je kunt het formulier globaal invullen en eventuele vragen of twijfels vermelden. Je hoeft de afzonderlijke criteria nog niet te onderbouwen, dat gebeurt pas bij de interne audit.

Zorg ervoor dat het bureau een week voor het indicatie gesprek in het bezit is van de ingevulde quick scan. Je kunt het mailen naar: visitatiecommissie@topggz.nl. Het gesprek vindt plaats op het bureau van TOPGGz in Amersfoort, Piet Mondriaanplein 25 (6e etage) en duurt 1,5 uur.

Het is belangrijk dat degenen die trekker/ belangrijkste professionals van het proces zijn, ook aanwezig zijn bij het indicatiegesprek.
Tijdens het gesprek wordt de quick scan doorgenomen, alle vragen beantwoord en samen besproken of en zo ja op welke termijn een visitatie realistisch kan zijn. Daarna kan de afdeling een van de beschikbare data reserveren met het aanmeldformulier, ondertekend door de Raad van Bestuur.

Aanmelden en Planning

Elk jaar zijn 10 à 12 data beschikbaar waarop een visitatie plaats kan vinden. Op 1 dag kunnen maximaal 3 afdelingen van 1 instelling gevisiteerd worden.

Nadat een indicatie gesprek heeft plaatsgevonden en dit uitgewezen heeft dat een visitatie kansrijk is, kan de afdeling een visitatiedatum reserveren. Daarvoor moet het aanmeldformulier worden ingevuld en ondertekend door de Raad van Bestuur als pdf gemaild worden naar visitatiecommissie@topggz.nl.

Visitatiedata 2020 en 2021

In 2020 en 2021 zijn de volgende visitatiedata beschikbaar:

  • Dinsdag 7 juli 2020
  • Dinsdag 22 september 2020
  • Maandag 18 januari 2021
  • Dinsdag 9 februari 2021
  • Donderdag 18 maart 2021
Ben jij (of ken jij) de professional die een betekenisvolle bijdrage kan leveren aan het visitatieproces voor het TOPGGz-keurmerk? Lees onze vacature: https://t.co/SGQpH8XlIshttps://t.co/Gq0cC9sGnK
3 dagen 20 uur geleden
Zojuist verschenen: de online terugblik op het werkbezoek van de #TOPGGz-adviesraad aan twee expertisecentra van #ProPersona. Zie: https://t.co/iWC7fQX5aw
3 dagen 23 uur geleden
De wintereditie van de TOPGGz-nieuwsbrief is uit en staat weer boordevol nieuws van en over TOPGGz-afdelingen. Lees 'm snel! https://t.co/gJbR92oTf0
1 maand geleden
Het #TOPGGz-bestuur feliciteert het Expertisecentrum Depressie, onderdeel van #ProPersona met het opnieuw behalen van het TOPGGz-keurmerk. Deze afdeling mag komende vier jaar het keurmerk weer voeren.
1 maand 2 weken geleden
Ben jij of ken jij die enthousiaste professional voor deze unieke vacature bij @TOPGGz? Reageer dan snel, de vacature staat nog een week open! https://t.co/B9dlLRaml4https://t.co/fWrnSsWYv0
1 maand 3 weken geleden
Back to top